Az isten gyülekezete egyesült pünkösdi
egyház hitvállasának cikkelyei
Egyház hitvállasának cikkelyei
- A szent írás.
- Az Isten.
- Az ember teremtése és bűnbe esése.
- Az Istentisztelet.
- A megtérés: újember, újélet.
- A vízkeresztség.
- A szent Lélek (Szellem) keresztség ajándékai-karizmái.
- A megváltás az Isten Fia által.
- Az újjá születés által Isten fia.
- Úrvacsora- lábmosás.
- Szentség.
- Isteni gyógyítás – kézrátétel-olajjal megkenés.
- Démonológia (ördögök), démonok gonosz szellemek elutasítása, kiűzése Jézus nevében.
- Az Úr Isten kegyelme.
- A házasság.
- A gyermek bemutatás.
- A temetés.
- Az Egyház.
- A test feltámadása.
- A dézsma önkéntes tized, adakozás.
- A szentek elváltozása, az elragadtatás.
- Jézus Krisztus második visszajövetele és Messiási királysága az ezredév.
- Az utolsó ítélet.
- Alapvető tantételek.
- A szent írás:
Az ó- és Új szövetségből álló Biblia 66 könyv. Isten beszédének írott formája. Zsid. I r. 1 v.: „Minek után az Isten sok rendben és sokféleképpen szólott hajdan az atyáknak a próféták által, ez utolsó időben szólt nékünk Fia által.” 2Tim. 3r. 16v.: ,a teljes írás Istentől ihletett és hasznos a tanításra, a feddésre, a megjobbításra az igazságban való nevelésre.” 17v.: „Hogy tökéletes legyen az isten embere, minded jó cselekedetre felkészített.” A szent írás Isten csalhatatlan megváltozhatatlan kinyilatkoztatása az üdvözülni vágyó embereknek. Belőle tudható meg kik üdvözülnek és kik azok, akik elkárhoznak.
A szent írás Isten létezésének bebizonyításánál többet tesz, mert állítja, feltételezi és kijelenti, hogy az Isten ismerte egyetemes. Róma l. r. 19-21.v. 28. 32.v.
- Az Isten:
Az Isten Szellem láthatatlan, testetlen nincsenek részei, ezért mentes mindenfajta korlátozástól. Ő mindenható és mindenütt jelenlévő Szellem. „És a szellemnek nincs húsa és csontja.”‘ .ián. 4r. 24v.; Luk. 24r. 39v. Hiszünk az egyetlen mindig élő, örökké való Istenben, kinek hatalma végtelen, aki Szent a maga természetében, tulajdonságaiban és szándékaiban. Ez az egy, igaz Isten atyjaként nyilatkoztatta ki önmagát a Fia által a teremtésben és a megváltásban, és a szent Lélek (Szellem) kitöltetése által. Kol. I r. 15-20v. 1 Kor. 8r. óv.
- Az ember teremtése és bűnbe esése:
Kezdetben Isten az embert ártatlannak, tisztának és szentnek teremtette. Isten az embert saját kéltére és hasonlatosságára alkotta meg, férfiúvá és nővé, hogy uralma alá hajtsa a földet, és uralkodása mindenekre kiterjedjen. Az ember szellemből, lélekből, és testből áll. Legfőbb feladata Isten iránt való engedelmesség Isten dicsőítése és Imádása. Az Isten Uralmának kiterjesztése az egész földön.
De az engedetlenség bűne miatt Ádám és Éva az emberi faj első teremtményei kiestek a megszentelt állapotukból. és Isten száműzte őket az Édenből. Ez miatt egy ember engedetlensége végett a bűn bevonult e világba. Az ember élete a halál hatalmába került.
- Az Isten tisztelet:
Az első Istentisztelet leírása 1 Móz. 4r. található meg. Káin és Ábel Istentiszteletben való részvétük tükrözi Isten, melyik és milyen ember imádását fogadja el. Az Új szövetségi Istentiszteletben az igazi imádók Szellemben és igazságban imádják az Atyát, mert az Atya is ilyeneket keres, az Ő imádóiul. Ján. 4r. 23v.
Az Istentiszteleteink közös és egyéni imával kezdődnek. Dicsőítéssel és dicséretekkel folytatódik. Mindig adunk lehetősséget a személyes bizonyságtételre. Az Istentisztelet központi része az igehirdetés, mely tartalmaz, hitbeli tanításokat, és erkölcsi tanításokat egyaránt. Továbbá vigasztalást bátorítást, öröm üzenetet, időt fordítunk a személyes imakérésekért való közös imákra. Záró imával és közöd dicsőítéssel zárjuk tiszteleteinket.
- A megtérés: újember, újélet:
A megtérésre szüksége van minden embernek: Róm. 5r. 12v.: „Mert miden ember bűnös egyedül kegyelemből hit által igazul meg.”
A megtérés a bűn felismerése, a bűnbánatra jutás és a bűn elhagyásából áll, így a bűntől való elfordulást eredményez és Istenhez való fordulást, hoz létre. Ez által helyre áll a bűnös állapota az Isten felé. Így Isten megbékél a bűnös emberrel. A megtérés Istennel való együttélést hoz létre, a Jézus Krisztusba vetett hit által. Ezékiel 18r. 23v.: „Isten nem kívánja a bűnös ember halálát, inkább azt, hogy megtérjen gonosz útjáról és éljen.” Pál apostol így szól a Szent Lélek által, Apcsel. 17r. 30v.: „Az Isten most parancsolja az embereknek, mindenkinek mindenütt, hogy megtérjenek.”
- Vízkeresztség:
A vízkeresztség Szent írásbeli módja a test teljes alámerítése Jézus Krisztus nevében a bűneink bocsánatára. Apcsel. 2r. 38v, amely megegyezik a Máté 28r. 19v, szerinti keresztséggel. Csak azok részesülnek benne, akik hisznek Jézus Krisztusban, mint megváltójukban, és a bűneikből megtértek. A vízkeresztségben a hívő azonosul Jézus Krisztus halálával, eltemetésével, és feltámadásával. Belépés az Isten anyaszent Egyházába. Róma 6r. 3-4v. Márk. 16r. 16v. „Aki hisz és megkeresztelkedik az, üdvözül, aki nem hisz elkárhozik.”
- A Szent Lélek (Szellem) keresztség és ajándékai karizmái:
Keresztelő János Máté 3r. 5v. 11v. hirdette Jeruzsálem, Júdea, Jordán egész környékéről hozzá tóduló embereknek…„Ő (Jézus) Szent Lélekkel (Szellem) és tűzzel keresztel majd titeket.” Apcsel 1 r. 5v. szakasza szerint a megdicsőült halálból feltámadott Jézus mondja: ,Ti azonban Szent Lélekkel fogtok megkeresztelkedni, nem sok nap múlva.” Ez be is teljesedett Apcsel 2r. 4v. „És megtelének mindnyájan Szent Lélekkel, és kezdének szólni más nyelveken, amint a Lélek adta nékik a szólni valót.” Apcsel 1r. 15v.: „Mintegy százhúszán voltak jelen a Szent Lélek kitöltetésekkor, és mindnyájan beteltek Szent Lélekkel és szóltak más nyelveken, ahogy a Szent Lélek adta nékik a szólni valót.” A Szent írás szerint mindazok, akik a Szent Lélek ajándékában részesültek elsődleges jelként idegen nyelven beszéltek, ahogy a lélek adta nékik a szólni valót, ezzel Istent és Jézus Krisztust magasztalták. Apcsel 19r. 6v. Joel 2r. 28v. Ez az ígéret mindenki számára elérhető. Apcsel 2r. 33v. szerint. 39v. „Mert néktek lett az ígéret és a ti gyermekeiteknek, és mindazoknak, akik messze vannak, valakiket csak elhív magának az Úr, a mi Istenünk.” Szent Szellem ajándékai (karizmái) minden időben így ma is természet fölötti módón (korszakokban) erőben, hatalomban, jelekben, csodákkal, gyógyítással, látomásokkal, titkok megfejtésével, a jövő kijelentésével stb. működik az Egyházban.
- Megváltás az Isten Fia által:
Akik megváltásra szorultak a múltban és a jelenben, nagy bajban vannak. Lesz-e valaki, aki helyettes áldozattal kivásárolja, megváltja őket a rabszolgaságból, illetve ítélet alól a bajba jutottakat. A megváltás Isten ingyen ajándéka. Ján. 3r. 16v. Gal. 3r. 13v. „Krisztus váltott meg minket a törvény átkától.” 1 Péter I r. 18v. „Tudván, hogy nem veszendő holmi ezüstön, vagy aranyon váltottatok meg a ti atyáitoktól örökölt hiába való életetekből. 19v. „Hanem drága véren, mint hibátlan és szeplőtlen bárányén, a Krisztusén.”
Jézus Krisztusban hívő emberek, akik a vízkeresztség által azonosultak a kereszt halálával megváltást nyertek bűneikből és annak következményétől, a haláltól a sátáni démoni szenvedésekből, fájdalmaktól, betegségből, átkoktól, szegénységtől.
- Az Újjászületés által Isten fiai:
Isten a mi mennyei Atyánk minden földön élő bűnös embert tőle távol élő tékozló teremtményeit nagy szeretetével vágyakozó szívvel haza vár. Irgalmával és könyörületességével újból fiává fogadja. Luk. 15r. 10-32v. Ján. I r. 12v. „Valakik pedig befogadák őt (Jézus Krisztust) hatalmat ad azoknak, hogy Isten fiaivá legyenek: azoknak, akik az Ő nevében hisznek.” 13v. „Akik nem vérből, sem a testnek akaratából, hanem Istentől születtek.” Gal. 3r. 26v. „Mert mindnyájan Isten fiai vagytok a Krisztus Jézusban való hit által” Rónia 8r. 14v. „Mert akiket Istennek Lelke vezérel azok Istennek fiai.” Ez az ígéret a mi mennyei Atyánktól mindenkié lehet mindenkinek fel, van kínálva.
- Úrvacsora- Lábmosás:
10. a. Urunk elárultatásának éjszakáján megette az Utolsó vacsorát az apostolaival,, majd annak utána intézményesítette a Szentséget. „ és kezébe véve a kenyeret, köszönetet mondott érte, megszegte azt és adott nekik belőle, mondván, ez az én testem. amely adatik érettetek. Ezt tegyétek az én emlékezetemre. Hasonlóképen a pohári is, minekutána vacsorált, ezt mondván; e pohár amaz újszövetség az én véremben, mely ti érettek kionttatik ( 22:19-20, ). Pál azután kioktatta, az egyházat, hogyan kell az emlékünnepet megülni. ( I kor. 11:23-24, ).
Így intézményesült a szószerinti valóságos kenyér használata és a szőlőbogyó nedvéé, amelyek valósággal el lesznek fogyasztva, mint az Ő megtört testének és kiontott vérének jelképei. A Szentségben való részvéteinek lelki jelentősége is van és áldással is jár.
Lábmosás:
b. Amikor vége volt a vacsorának, ezt olvassuk a János evangéliuma 13: 4-5 szakaszban; „ felkele a vacsorától, leveté a felső ruháját és egy kendőt vévén körülköté magát. Azután vizet tölte a medencébe és kezdé mosni a tanítványok lábait, és megtörleni a kendővel, amellyel körül vala kötve.” Jézus így szólt: Ti engem így hívtok, Mester és Uram és jól mondjátok, mert az vagyok, azért, ha én az úr és a Mester megmostam a ti lábaitokat, néktek is meg kell mosnotok egymás lábait.” (Jn. 13:13-14, ). Ezt az első példát a mi Urunk mutatta nekünk, Isteni intézmény ez: Helyes dolog az Ő példáját követnünk és megmosnunk egymás lábait, így megnyilatkoztatván az alázatosság szellemét.
- Szentség:
Istennek tetsző életmód kell, hogy jellemezze az úr valamennyi gyermekének életét, nekünk pedig a szerint a minta és példa szerint kellene élnünk: amint azt az Isten szavában adta nékünk. ,Mert megjelent az Isten üdvözítő kegyelme minden embernek. Amely arra tanít minket, hogy megtagadván a hitetlenséget és a világi kívánságokat, mértékletesen, igazán és szentül éljünk a jelen való világon. Titus 2r. 11-12v. Zsid. 12r. 14v. „Hanem amiiképpen szent az, aki elhívott titeket, ti is szentek legyetek teljes életetekben, mert meg van írva: Szentek legyetek, mert én szent vagyok.”
Az a megszentelt, akit az Isten megszentel, aki az Istennel közösségben él, továbbá amit Istennek használatára, szolgálatára ajánlottak fel. Isten, akit elhívott magának megszentelt azt mind megtisztította és így szent. Ján. 17r. 17v. ,Szenteld meg őket a te igazságoddal: a te igéd igazság.” Efézus Ir. 4v. „a szerint amint magának kiválasztott, minket ő benne világteremtése előtt, hogy legyünk mi szentek és fedhetetlenek Ő előtte szeretet által.” Zsid. 9r. Azt állítja, hogy Jézus Krisztus vére megtisztított minden bűntől és megszentelé a benne élőket, hívőket. Zsid. 10.r. 14v. „Mert egyetlen egy áldozatával örökre tökéletesekké telte a megszentelteket.”
Mi hisszük, hogy az Istennek szentelt élet bír és tartalmazza az erkölcsi tisztaságot, ezért mi hirdetjük az úr Jézus Krisztus és az apostoloknak a szentségre utaló tanításait. Máté 5-6-7 részig 15r. 1-20. 19r. 1-12. 21r. 12-13. 22r. 17-21. 23r. 1Kor. 5r. 9-13. 6r. 1-11. 7r. 10-15. 28. 39. Gal. 5r. 19-21. 1Tim. 2r. 9-10. 1Péter3r. lv. 4v.
- Isteni Gyógyítás-kézrátétel-olajjal megkenés:
a. Az 1 Kor 12:9, azt mondja; Isten egyik szellemi ajándéka, amelyet belehelyezett az Egyházba az a gyógyítás ajándéka.
Isten akarata az, hogy meggyógyítson téged, mert a gyógyítás benne van megváltási tervében. Nemcsak az Ószövetségben biztosította a gyógyulást, hanem az Újszövetségben is. ., Ha a te Uradnak, Istenednek szavára hűségesen hallgatsz és azt cselekszed ami kedves az Ő szemei előtt és figyelmezel az Ő parancsolataira és megtartod minden rendelését, egyet sem bocsátok reád ama betegségek közül, amelyeket Egyiptomra bocsátottam , mert én vagyok az Úr– a te gyógyítód. ( 2 1lMóz 15:26, ).
Mi hisszük, hogy Isten ma is gyógyít az Ő szent Szelleme által. „ Jézus Krisztus tegnap és ma és örökké ugyanaz. „ (Zsid 13:8, ).
Izrael népe míg abban a szövetségben járt, amelyet Isten kötött velük, nem volt betegség köztük.
„ És távol tart az úr te tőled minden betegséget és Egyiptomnak minden gonosz nyavalyáját, amelyeket ismersz, nem veti azokat te reád, hanem mind azokra, akik gyűlölnek téged .”
(5 Móz 7:13-15,).
Kézrátétel szolgálata:
b. A kézrátétel a Krisztusról szóló alaptanítások egyike. Ha Bibliai eredményeket akarunk, bibliai alapelveket kell követni. (Mk. 16:15-20, )
Szent dolog, amikor emberekre tesszük a kezünket, de nem szabad ezt könnyelműen fölfogni. A kézrátevést el ne hirtelenkedd, se ne légy részes a más bűneiben ; te magadat tisztán tartsd. (1.Tim 5:22, ).
A kézrátevés módja:
c. Szeretnénk nyomatékosan ki hangsúlyozni, hogy kezeinket kizárólag csakis az emberek fejére helyezzük, kerülve minden más testi kontaktust, figyelve arra, hogy testi erőt nem alkalmazunk ( nem toljuk, lökjük) el az embereket, hanem az Isten érintésére hagyatkozunk.
„ Azokat pedig, akik hisznek ilyen jelek követik; az én nevemben betegekre vetik kezeiket és meggyógyulnak. (Mk. 16: 17-18, ). Amikor jézus a nagy küldetést adta, azt mondta; betegekre vetitek a kezeiteket és meggyógyulnak. A betegekre való kézrátétel olyan módszer,
amely által a gyógyulás létre jöhet. Ez a mai egyházé! Az úr nem áldja meg a magán akciókat a küldetést nem egy személynek, hanem az egyháznak adta, hogy vezetése, irányítása alatt működjön.
A kézrátétel nem szimbolikus cselekedet, a kenet valóságos átadásáról van szó. Valahányszor Jézus megérintett embereket, valami mindig történt. Mikor a vérfolyásos asszony odament hozzá és megérintette köntöse peremét, Jézusból erő áradt ki a testébe és azonnal meggyógyult.
Az Ószövetségben a pátriárkák is kézrátétellel mondtak áldást gyermekeikre. Olyan áldást adtak át utódaiknak, mely egész életükön át elkísérte őket.
Fontos megjegyezni! Kézrátételt csak Isten felkentjei alkalmazhatnak, azok akiket az Országos Bizottság felkent a pásztora javaslata alapján. A szolgálatba való beiktatás is kézrátétel által történik és a fenn említett módon.
Mikor Isten Szellemével együtt működve valakinek a fejére helyezed a kezedet, a benned lévő Isten élete átárad belőled a másik félbe. Isten fölkent téged! Ez a kézrátétel alapelve.
Ha üres a kezed: Ráteheted a kezed az emberekre, de mi haszna, ha nincs mit adnod’? Ha a kezed üres, mire jó az egész? Ne engedd meg akárkinek, hogy a kezét rád tegye, mert nem tudhatod, hogy kiben mi némít lélek lakozik! A lényeg azonban az, hogy a kezed töltve legyen!
A biblia azt mondja; Ez a kincsünk pedig cserépedényekben van. ( 2 Kor 4:7, ). Azok az, Isten emberei azonban, akik vesznek valamit az Úrtól, a kézrátétel szolgálata során megosztják, amit az Úrtól kaptak.
Olajjal megkenés:
d. A Szent Lélek egyik szimbóluma az olaj. Ha valami nyikorog, oda olaj kell! Az Egyház sajnos még mindig tele van nyikorgó keresztényekkel – egyfolytában panaszkodnak, mindig nyikorognak. Túl hosszú az összejövetel – nyik! Nem tetszik a prédikátor – nyik! Olyan hosszú a dicséret – nyik! Mikor azonban jön a Szent Lélek olaja, a nyikorgás megszűnik és a szekér szépen simán fog szaladni.
Fontos észrevennünk, hogy a kritizálás a testi természet „ kenete „ (öltözete ). Azért akár képes másokat lerántani, hogy önmagát felemelhesse. Az alázatosság viszont a Szellem öltözete. Az alázatos személy leteszi a saját életét azért, hogy másokat felemelhessen.
Amikor Isten megjelenik egy adott helyen, ott valaminek történnie kell! A kenet tapintható, érezhető, ahhoz hasonlóan, ahogy az elektromosság érzékelhető.
Isten jelenléte mindig konkrét céllal száll le egy adott helyen. A fő cél mindig az emberek felé való szolgálai, a szabadítás. Mikor Isten ereje működésbe lép, a prédikátornak érzékenynek kell lennie a Szent Lélek áradására. Ha azonban az illető saját céljait, saját terveit, saját elképzeléseit erőlteti rá az összejövetelre, a Szent Lélek általában megszomorodik és mivel kezét megkötik, semmi nem fog történni.
Az ébredés benned kezdődik, benned akar elkezdődni! A te ébredésed nem a szomszédodban kezdődik!
Az Egyház egyik legnagyobb problémája, hogy az emberek szívét megkeményítette a bűn csalárdsága. Nap mint nap buzdítanunk kell egymást. Verd ki a fejedből az olyan gondolatokat, hogy testvéreid nélkül is végig tudod csinálni! Verd ki a fejedből az olyan gondolatokat, hogy nem kell gyülekezetbe járni! A tanításokat meg lehet hallgatni kazettán is, mondják sokan. Valamikor a családdal is kell foglalkozni!
Ha engeded, hogy a szíved megkeményedjen, megteljen hitetlenséggel, nem fogsz tudni együtt mozogni a Szent Lélekkel. Némely keresztények Isten minden beavatkozását meg kérdőjelezik.
Sokan akarnak szolgálni, de kevesen hajlandók kifizetni annak az árát, hogy Isten edényeivé válhassanak.
- Démónológia (Ördögök) démonok gonosz szellemek elutasítása, kiűzése az Úr Jézus Krisztus nevében:
Az úr Jézus a vízkeresztsége után az atya Isten akaratából vitetett a szent lélektől a pusztába, hogy megkísértessék az ördögtől. A 40 napos böjt ideje alatt. Jézus visszautasította a démonokat és a sátánt. Minden kísértésében az Isten igéjével és a Szent Lélek erejével. Így a démonokat és a sátánt elűzte az életéből. Máté 4r. 1-1v. Luk. 4r. 14v. Jézus tanítása szerint a tisztátalan lélek az emberekben kíván élni-lakni, hogy minden gonosz cselekedetre rászedje és gyötörje szenvedést okozva beteggé, tegye majd végül, elpusztítsa. Luk. 1 Ir. 24-26v. De Jézus adott hatalmat minden démonok és gonosz Szellemek kiűzésére. Máté l0.r. v. Luk. 9.r. 1.v. 10.r. 17.v. Márk.16.r. 17.v „Azokat, pedig akik hisznek ilyen jelek, követik azén nevemben ördögöket, űznek.” Efézus 6r. 12v. szerint „Mert nem vér és test ellen van nékünk tusakodásunk, hanem fejedelemségek ellen, a hatalmasságok ellen, ez élet sötétségnek világ bírói ellen, a gonoszság lelkei ellen, melyek a magasságban vannak.” Jakab 4r. 7v. l Péter 5r. 8-9v. szerint „Akinek álljunk ellene megközelítvén az Istent erősek lévén a hitben és elfut tőlünk.”
Mi hisszük, hogy minden újjászületett Isten gyermekének, akik betöltekeztek Szent Szellemmel, van hatalma a Jézus Krisztus nevében a benne élő Szent Szellem erejével és az Isten igéjét felhasználván a gonosz Szellemeket elűzni kiutasítani életünkből és azon embertársaink életéből, akik segítségül hívják az úr Jézus Krisztus nevét velünk együtt.
- Az Úr Isten kegyelme:
Titus 2r. 11 v. „Mert megjelent az Isten üdvözítő kegyeltre minden embernek.”
1Tim. 2r. 4v. szerint „Isten a mi mennyei Atyánk azt akarja, hogy minden ember üdvözüljön és az igazság ismeretére, eljusson.” Mi ellenezzük Istennel együtt minden faji megkülönböztetést és atrocitást, vagy valamely emberi faj felsőbb rendűségét. Isten szemében minden ember egyenlő azonos jogokkal bír, egyenlő drága kegyelemben részesült.
- Házasság:
A házasság Isten Intézménye és az Ő rendelete. Máté 19r. 4-6v. 1Kor, 7r. 2v. „De a paráznaság miatt minden férfiúnak tulajdon felesége legyen, és minden asszonynak tulajdon férje.” Mi ellenezzük a szexuális kapcsolatot a házasság előtt és a házasságon kívül. Mert Isten szemében ez rettenetes és halálos bűn. Továbbá hirdetjük és elvárjuk testvéreinktől, hogy házasságban éljenek. „Mert jobb lázasságban élni, mint égni.” 1Kor. 7r. 9v. A Házasságon Isten áldása van és szent. Az emberek ne tegyék tisztátalanná. Az egyházi szertartást meg kell előznie a polgári házasságnak. Róma 13r. 1-7v. A házasságot csak a Bibliai szabályok szerint lehet felbontani. Máté 19r. 9v. Luk. 16r. 18v. l Kor. 7r. 10-15 v.
Házasság végzést csak az Országos Bizottság által felszentelt lelki pásztorok és lelki munkások végezhetik.
- A gyermek bemutatás:
Újszülött gyermekeinket Istennek bemutatjuk lehetőleg 3 hónapos korig. A bemutatás úgy történik: a Lelki pásztor a kezébe veszi a gyermeket, imádkozik érte, és Isteni éltre felajánlja Istennek. Imádkozik a szülőkért is, Isten áldását kéri rájuk a gyermek felnevelésében. Gyermeket mi nem keresztelünk csak felnőtteket. Márk 16r. 16v. „Aki hisz és megkeresztelkedik az üdvözül.” Apcsel 2r. 38v. „Térjetek meg és keresztelkedjetek meg mindnyájan.” Amikor az újszülött gyermekeinket templomainkba visszük Isteni mintát követve, ahogy azt a mi Urunk Jézus Krisztussal tették a szülei. Jézus Krisztus azt mondta követőinek „Engedjétek hozzám jönni a gyermekeket, mert ilyeneké a mennyeknek országa.”
- A temetés:
„A bűn zsoldja a halál.” Rónia 6r. 23v. Zsidó. 9r. 27v. „És miképpen elvégzett dolog hogy az emberek egyszer meghaljanak, és azután jön az ítélet.” Az elhunytat elköltözött hittestvéreinket el kell temetni, megadván nekik az utolsó végtisztességet. A gyászolókat pedig Isten igéjével és a Szent Lélek vigaszával, vigasztaljuk, bátorítjuk Isten szeretetével körbe, vesszük, erősítjük. A temetést a törvények értelmében csak akkor végezzük, ha a halotti levél bemutatásra került. Temetést is csak azok végezhetnek, akik fel vannak szentelve a misszió Bizottság által e szolgálat végzésére.
- Az Egyház:
Az Egyház elsősorban nem emberi szervezet, hanem a Jézus Krisztusban és a Szent írásba vetett valóságos hittel rendelkező, s ez által újjászületett emberek közössége (Tértől és időtől függetlenül), akik elkötelezik magukat arra, hogy életüket teljes mértékben, minden területen alárendelik Isten igéjének és a Szent Lélek vezetésének. Az egyetemes Egyház vezetője Jézus Krisztus, aki nem tesz különbséget a benne hívő gyermekei követői között. Ján. 10.r. 16v. „Más juharoz is vannak nékem, amelyek nem ebből az akolból valók: azokat is elő kell hoznom, és halhatnak majd az Én szómra: és lészen egy akol és egy pásztor.”
- A test feltámadása:
Ez azt jelenti, hogy az idők végén minden ember, aki valaha élt a Földin, éltre fog kelni valóságos fizikai testben. Némelyek az örökké való üdvösségben, némelyek az örök gyötrelemre, az elkárhozásra és soha többé nem halnak meg (nem lesz többé halál, sem, gyász sem fájdalom csak azoknak, akik elkárhoznak). Az első személy, akivel a feltámadás megtörtént, Jézus Krisztus: egyben ó a biztosítéka is minden ember feltámadásának. A feltámadás során a test újra egyesül az eltávozott Szellemmel és lélekkel, s így az ember újjá teremtve lépnek be az örökké valóságba, megdicsőült testtel. Jelenések 21.r. 4v.
- Dézsma önkéntes tized-adakozás:
Hisszük, hogy a dézsma vagy a tized, az úr Isten pénzügyi terve az Ő munkájának végzésére, amely már Ábrahám napjai óta létezik. Tehát hit által nem csupán a törvény alatt. Urunk Jézus Krisztus is szentesítette a Máté 22r. 19-21v. 23r. 23v. „Jaj néktek képmutató írástudó és farizeusok, mert megfizetitek a tizedet a mentából, a kaporból és köményből, és elhagyjátok, amik nehezebbek a törvényben: az ítéletet, az irgalmasságot és a hűséget: pedig ezeket kellene cselekedni, és amazokat sem elhagyni.” Máté 22r. 21 v. „Jézus mondja: adjátok, azért meg ami a császáré a császárnak, és ami az Istené az Istennek.”
- A szentek elváltozása, az elragadtatás:
Hisszük, hogy közeledik az idő, amikor a mi Urunk meg fog jelenni, s amikor a Krisztusban elhunytak fel fognak támadni, mi, pedig akik életben maradtunk elváltozunk elragadtatunk velük együtt, hogy találkozzunk az Úrral a levegőben. 1Tesz. 4r. 13-17v. l Kor. 15r. 51-54v. Fil. 3r. 20-21 v. Ez az első feltámadás és az Urunk első visszajövetele Egyházáért, megváltottaiért.
- Jézus Krisztus második visszajövetele és Messiási
Királysága, az ezredév:
Jézus jönni fog másod ízben is, személyesen, ugyanúgy, mint ahogy elment, azt világosan mondja az Úr Jézus maga. Ezt prédikálták és tanították már a korai Egyházban az apostolok. Ennek folytán az Isten gyermekei komolyan és tele reménységgel várják ezt a dicsőséges eseményt. Máté 24r. Apcsel I r. l I v. 3r. 19-21v. 1 Kor. 11 r. 20v. Fi 1. 3r. 20-21v, I Tesz. 4r. 1417v. Titus. 2r. 13-14v.
Mi több, mi abban is hiszünk, hogy a nyomorúság e földön csupán „kezdete a bánatnak” és egyre erősebb lesz, amíg csak eI nem jön az olyan felfordulások ideje, amilyen soha nem volt amióta nemzet kezdett lenni mind ez ideig. Máté 24r. 3-8v. Dániel 12.r. 1.v. „a hányattatásoknak ezt az időszakát pedig követni fogja egy jobb nap hajnala e földön és akkor ezer éven át béke lesz a földön és jó akarat az emberek irányában.” Jelenések 20r. 1-5v. Ézsaiás 65r. 17-2v. Máté 5r. 5v. Dániel 7r. 27v. Mikeás 4r. 1-2v. Zsidók 2r. 14v. Róma 1.r.. 25-27v.
- Az utolsó ítélet:
Ha majd lejár az ezer esztendő, valamennyi halott fel fog támadni, és be lesz idézve a nagy fehér trónszék elé, az utolsó ítéletre. „És mindazokat, akiknek nevét nem találják meg beírva az Élet Könyvébe, be fognak vetni a kénköves égő tüzes tóba,amelyet Isten
készített elő az ördögnek és az Ő angyalainak, Sátán lévén az első, aki bevetették:” Máté 25r. 41v. Jelenések 20r. 7-15v. 21r. 8v.
- Alapvető tantétel:
Eme Egyház szervezet mindennek alját képező, alapvető tanításának a Szentírás kell, hogy legyen. Teljes fokmérője úgy, mint bűnbánat a keresztség vízbe merítés által az úr Jézus Krisztus nevében a bűnök bocsánatára, azzal az elsődleges jeladással, amely a más nyelveken való beszéd, amint a lélek megszólal. Továbbá Máté 28r. 18-19v. szerinti szövegrésszel megegyező Apcsel 2r. 38v. szövegrésszel. mindazok, akik részesültek a víz által való keresztségben és ez által bele, születtek az üdvözültek seregébe.
Törekedni fogunk a lélek egységének megóvására, amíg csak be nem vonulunk a hit egységében, mi közben arra intjük valamennyi testvérünket, hogy ne versengjenek különböző nézeteik érdekében a test egységének rovására. Inkább fogadják el a teljes szentírást, mert az úgy tökéletes, ahogy van. Mi hisszük, hogy Jézus Krisztus Egyháza elsősorban nem emberi szervezet. Ők a kihívottak az Istentől elhívottak Jézus Krisztusban újjászülettek és megszenteltek. A megváltottak megszámlálhatatlan sokasága tértől és időtől függetlenül. Jelenések 7r. 9v.
Pécs, 2004. október 25.
Egyház hitvállasának cikkelyei
- A szent írás:
Az ó- és Új szövetségből álló Biblia 66 könyv. Isten beszédének írott formája. Zsid. I r. 1 v.: „Minek után az Isten sok rendben és sokféleképpen szólott hajdan az atyáknak a próféták által, ez utolsó időben szólt nékünk Fia által.” 2Tim. 3r. 16v.: ,a teljes írás Istentől ihletett és hasznos a tanításra, a feddésre, a megjobbításra az igazságban való nevelésre.” 17v.: „Hogy tökéletes legyen az isten embere, minded jó cselekedetre felkészített.” A szent írás Isten csalhatatlan megváltozhatatlan kinyilatkoztatása az üdvözülni vágyó embereknek. Belőle tudható meg kik üdvözülnek és kik azok, akik elkárhoznak.
A szent írás Isten létezésének bebizonyításánál többet tesz, mert állítja, feltételezi és kijelenti, hogy az Isten ismerte egyetemes. Róma l. r. 19-21.v. 28. 32.v.
- Az Isten:
Az Isten Szellem láthatatlan, testetlen nincsenek részei, ezért mentes mindenfajta korlátozástól. Ő mindenható és mindenütt jelenlévő Szellem. „És a szellemnek nincs húsa és csontja.”‘ .ián. 4r. 24v.; Luk. 24r. 39v. Hiszünk az egyetlen mindig élő, örökké való Istenben, kinek hatalma végtelen, aki Szent a maga természetében, tulajdonságaiban és szándékaiban. Ez az egy, igaz Isten atyjaként nyilatkoztatta ki önmagát a Fia által a teremtésben és a megváltásban, és a szent Lélek (Szellem) kitöltetése által. Kol. I r. 15-20v. 1 Kor. 8r. óv.
- Az ember teremtése és bűnbe esése:
Kezdetben Isten az embert ártatlannak, tisztának és szentnek teremtette. Isten az embert saját kéltére és hasonlatosságára alkotta meg, férfiúvá és nővé, hogy uralma alá hajtsa a földet, és uralkodása mindenekre kiterjedjen. Az ember szellemből, lélekből, és testből áll. Legfőbb feladata Isten iránt való engedelmesség Isten dicsőítése és Imádása. Az Isten Uralmának kiterjesztése az egész földön.
De az engedetlenség bűne miatt Ádám és Éva az emberi faj első teremtményei kiestek a megszentelt állapotukból. és Isten száműzte őket az Édenből. Ez miatt egy ember engedetlensége végett a bűn bevonult e világba. Az ember élete a halál hatalmába került.
- Az Isten tisztelet:
Az első Istentisztelet leírása 1 Móz. 4r. található meg. Káin és Ábel Istentiszteletben való részvétük tükrözi Isten, melyik és milyen ember imádását fogadja el. Az Új szövetségi Istentiszteletben az igazi imádók Szellemben és igazságban imádják az Atyát, mert az Atya is ilyeneket keres, az Ő imádóiul. Ján. 4r. 23v.
- A megtérés: újember, újélet:
A megtérésre szüksége van minden embernek: Róm. 5r. 12v.: „Mert miden ember bűnös egyedül kegyelemből hit által igazul meg.”
A megtérés a bűn felismerése, a bűnbánatra jutás és a bűn elhagyásából áll, így a bűntől való elfordulást eredményez és Istenhez való fordulást, hoz létre. Ez által helyre áll a bűnös állapota az Isten felé. Így Isten megbékél a bűnös emberrel. A megtérés Istennel való együttélést hoz létre, a Jézus Krisztusba vetett hit által. Ezékiel 18r. 23v.: „Isten nem kívánja a bűnös ember halálát, inkább azt, hogy megtérjen gonosz útjáról és éljen.” Pál apostol így szól a Szent Lélek által, Apcsel. 17r. 30v.: „Az Isten most parancsolja az embereknek, mindenkinek mindenütt, hogy megtérjenek.”
- Vízkeresztség:
A vízkeresztség Szent írásbeli módja a test teljes alámerítése Jézus Krisztus nevében a bűneink bocsánatára. Apcsel. 2r. 38v, amely megegyezik a Máté 28r. 19v, szerinti keresztséggel. Csak azok részesülnek benne, akik hisznek Jézus Krisztusban, mint megváltójukban, és a bűneikből megtértek. A vízkeresztségben a hívő azonosul Jézus Krisztus halálával, eltemetésével, és feltámadásával. Belépés az Isten anyaszent Egyházába. Róma 6r. 3-4v. Márk. 16r. 16v. „Aki hisz és megkeresztelkedik az, üdvözül, aki nem hisz elkárhozik.”
- A Szent Lélek (Szellem) keresztség és ajándékai karizmái:
Keresztelő János Máté 3r. 5v. 11v. hirdette Jeruzsálem, Júdea, Jordán egész környékéről hozzá tóduló embereknek…„Ő (Jézus) Szent Lélekkel (Szellem) és tűzzel keresztel majd titeket.” Apcsel 1 r. 5v. szakasza szerint a megdicsőült halálból feltámadott Jézus mondja: ,Ti azonban Szent Lélekkel fogtok megkeresztelkedni, nem sok nap múlva.” Ez be is teljesedett Apcsel 2r. 4v. „És megtelének mindnyájan Szent Lélekkel, és kezdének szólni más nyelveken, amint a Lélek adta nékik a szólni valót.” Apcsel 1r. 15v.: „Mintegy százhúszán voltak jelen a Szent Lélek kitöltetésekkor, és mindnyájan beteltek Szent Lélekkel és szóltak más nyelveken, ahogy a Szent Lélek adta nékik a szólni valót.” A Szent írás szerint mindazok, akik a Szent Lélek ajándékában részesültek elsődleges jelként idegen nyelven beszéltek, ahogy a lélek adta nékik a szólni valót, ezzel Istent és Jézus Krisztust magasztalták. Apcsel 19r. 6v. Joel 2r. 28v. Ez az ígéret mindenki számára elérhető. Apcsel 2r. 33v. szerint. 39v. „Mert néktek lett az ígéret és a ti gyermekeiteknek, és mindazoknak, akik messze vannak, valakiket csak elhív magának az Úr, a mi Istenünk.” Szent Szellem ajándékai (karizmái) minden időben így ma is természet fölötti módón (korszakokban) erőben, hatalomban, jelekben, csodákkal, gyógyítással, látomásokkal, titkok megfejtésével, a jövő kijelentésével stb. működik az Egyházban.
- Megváltás az Isten Fia által:
Akik megváltásra szorultak a múltban és a jelenben, nagy bajban vannak. Lesz-e valaki, aki helyettes áldozattal kivásárolja, megváltja őket a rabszolgaságból, illetve ítélet alól a bajba jutottakat. A megváltás Isten ingyen ajándéka. Ján. 3r. 16v. Gal. 3r. 13v. „Krisztus váltott meg minket a törvény átkától.” 1 Péter I r. 18v. „Tudván, hogy nem veszendő holmi ezüstön, vagy aranyon váltottatok meg a ti atyáitoktól örökölt hiába való életetekből. 19v. „Hanem drága véren, mint hibátlan és szeplőtlen bárányén, a Krisztusén.”
Jézus Krisztusban hívő emberek, akik a vízkeresztség által azonosultak a kereszt halálával megváltást nyertek bűneikből és annak következményétől, a haláltól a sátáni démoni szenvedésekből, fájdalmaktól, betegségből, átkoktól, szegénységtől.
- Az Újjászületés által Isten fiai:
Isten a mi mennyei Atyánk minden földön élő bűnös embert tőle távol élő tékozló teremtményeit nagy szeretetével vágyakozó szívvel haza vár. Irgalmával és könyörületességével újból fiává fogadja. Luk. 15r. 10-32v. Ján. I r. 12v. „Valakik pedig befogadák őt (Jézus Krisztust) hatalmat ad azoknak, hogy Isten fiaivá legyenek: azoknak, akik az Ő nevében hisznek.” 13v. „Akik nem vérből, sem a testnek akaratából, hanem Istentől születtek.” Gal. 3r. 26v. „Mert mindnyájan Isten fiai vagytok a Krisztus Jézusban való hit által” Rónia 8r. 14v. „Mert akiket Istennek Lelke vezérel azok Istennek fiai.” Ez az ígéret a mi mennyei Atyánktól mindenkié lehet mindenkinek fel, van kínálva.”
- Úrvacsora- Lábmosás:
- a. Urunk elárultatásának éjszakáján megette az Utolsó vacsorát az apostolaival,, majd annak utána intézményesítette a Szentséget. „ és kezébe véve a kenyeret, köszönetet mondott érte, megszegte azt és adott nekik belőle, mondván, ez az én testem. amely adatik érettetek. Ezt tegyétek az én emlékezetemre. Hasonlóképen a pohári is, minekutána vacsorált, ezt mondván; e pohár amaz újszövetség az én véremben, mely ti érettek kionttatik ( 22:19-20, ). Pál azután kioktatta, az egyházat, hogyan kell az emlékünnepet megülni. ( I kor. 11:23-24, ).
Így intézményesült a szószerinti valóságos kenyér használata és a szőlőbogyó nedvéé, amelyek valósággal el lesznek fogyasztva, mint az Ő megtört testének és kiontott vérének jelképei. A Szentségben való részvéteinek lelki jelentősége is van és áldással is jár.
Lábmosás:
- Amikor vége volt a vacsorának, ezt olvassuk a János evangéliuma 13: 4-5 szakaszban; „ felkele a vacsorától, leveté a felső ruháját és egy kendőt vévén körülköté magát. Azután vizet
tölte a medencébe és kezdé mosni a tanítványok lábait, és megtörleni a kendővel, amellyel körül vala kötve.” Jézus így szólt: Ti engem így hívtok, Mester és Uram és jól mondjátok, mert az vagyok, azért, ha én az úr és a Mester megmostam a ti lábaitokat, néktek is meg kell mosnotok egymás lábait.” (Jn. 13:13-14, ). Ezt az első példát a mi Urunk mutatta nekünk, Isteni intézmény ez: Helyes dolog az Ő példáját követnünk és megmosnunk egymás lábait, így megnyilatkoztatván az alázatosság szellemét.
- Szentség:
Istennek tetsző életmód kell, hogy jellemezze az úr valamennyi gyermekének életét, nekünk pedig a szerint a minta és példa szerint kellene élnünk: amint azt az Isten szavában adta nékünk. ,Mert megjelent az Isten üdvözítő kegyelme minden embernek. Amely arra tanít minket, hogy megtagadván a hitetlenséget és a világi kívánságokat, mértékletesen, igazán és szentül éljünk a jelen való világon. Titus 2r. 11-12v. Zsid. 12r. 14v. „Hanem amiiképpen szent az, aki elhívott titeket, ti is szentek legyetek teljes életetekben, mert meg van írva: Szentek legyetek, mert én szent vagyok.”
Az a megszentelt, akit az Isten megszentel, aki az Istennel közösségben él, továbbá amit Istennek használatára, szolgálatára ajánlottak fel. Isten, akit elhívott magának megszentelt azt mind megtisztította és így szent. Ján. 17r. 17v. ,Szenteld meg őket a te igazságoddal: a te igéd igazság.” Efézus Ir. 4v. „a szerint amint magának kiválasztott, minket ő benne világteremtése előtt, hogy legyünk mi szentek és fedhetetlenek Ő előtte szeretet által.” Zsid. 9r. Azt állítja, hogy Jézus Krisztus vére megtisztított minden bűntől és megszentelé a benne élőket, hívőket. Zsid. 10.r. 14v. „Mert egyetlen egy áldozatával örökre tökéletesekké telte a megszentelteket.”
Mi hisszük, hogy az Istennek szentelt élet bír és tartalmazza az erkölcsi tisztaságot, ezért mi hirdetjük az úr Jézus Krisztus és az apostoloknak a szentségre utaló tanításait. Máté 5-6-7 részig 15r. 1-20. 19r. 1-12. 21r. 12-13. 22r. 17-21. 23r. 1Kor. 5r. 9-13. 6r. 1-11. 7r. 10-15. 28. 39. Gal. 5r. 19-21. 1Tim. 2r. 9-10. 1Péter3r. lv. 4v.
- Isteni Gyógyítás-kézrátétel-olajjal megkenés:
- Az 1 Kor 12:9, azt mondja; Isten egyik szellemi ajándéka, amelyet belehelyezett az Egyházba az a gyógyítás ajándéka.
Isten akarata az, hogy meggyógyítson téged, mert a gyógyítás benne van megváltási tervében. Nemcsak az Ószövetségben biztosította a gyógyulást, hanem az Újszövetségben is. ., Ha a te Uradnak, Istenednek szavára hűségesen hallgatsz és azt cselekszed ami kedves az Ő szemei előtt és figyelmezel az Ő parancsolataira és megtartod minden rendelését, egyet sem bocsátok reád ama betegségek közül, amelyeket Egyiptomra bocsátottam , mert én vagyok az Úr– a te gyógyítód. ( 2 1lMóz 15:26, ).
Mi hisszük, hogy Isten ma is gyógyít az Ő szent Szelleme által. „ Jézus Krisztus tegnap és ma és örökké ugyanaz. „ (Zsid 13:8, ).
Izrael népe míg abban a szövetségben járt, amelyet Isten kötött velük, nem volt betegség köztük.
„ És távol tart az úr te tőled minden betegséget és Egyiptomnak minden gonosz nyavalyáját, amelyeket ismersz, nem veti azokat te reád, hanem mind azokra, akik gyűlölnek téged .”
(5 Móz 7:13-15,).
Kézrátétel szolgálata:
- A kézrátétel a Krisztusról szóló alaptanítások egyike. Ha Bibliai eredményeket akarunk, bibliai alapelveket kell követni. (Mk. 16:15-20, )
Szent dolog, amikor emberekre tesszük a kezünket, de nem szabad ezt könnyelműen fölfogni. A kézrátevést el ne hirtelenkedd, se ne légy részes a más bűneiben ; te magadat tisztán tartsd. (1.Tim 5:22, ).
A kézrátevés módja:
- Szeretnénk nyomatékosan ki hangsúlyozni, hogy
kezeinket kizárólag csakis az emberek fejére helyezzük, kerülve minden más testi kontaktust, figyelve arra, hogy testi erőt nem alkalmazunk ( nem toljuk, lökjük) el az embereket, hanem az Isten érintésére hagyatkozunk.
„ Azokat pedig, akik hisznek ilyen jelek követik; az én nevemben betegekre vetik kezeiket és meggyógyulnak. (Mk. 16: 17-18, ). Amikor jézus a nagy küldetést adta, azt mondta; betegekre vetitek a kezeiteket és meggyógyulnak. A betegekre való kézrátétel olyan módszer,
amely által a gyógyulás létre jöhet. Ez a mai egyházé! Az úr nem áldja meg a magán akciókat a küldetést nem egy személynek, hanem az egyháznak adta, hogy vezetése, irányítása alatt működjön.
A kézrátétel nem szimbolikus cselekedet, a kenet valóságos átadásáról van szó. Valahányszor Jézus megérintett embereket, valami mindig történt. Mikor a vérfolyásos asszony odament hozzá és megérintette köntöse peremét, Jézusból erő áradt ki a testébe és azonnal meggyógyult.
Az Ószövetségben a pátriárkák is kézrátétellel mondtak áldást gyermekeikre. Olyan áldást adtak át utódaiknak, mely egész életükön át elkísérte őket.
Fontos megjegyezni! Kézrátételt csak Isten felkentjei alkalmazhatnak, azok akiket az Országos Bizottság felkent a pásztora javaslata alapján. A szolgálatba való beiktatás is kézrátétel által történik és a fenn említett módon.
Mikor Isten Szellemével együtt működve valakinek a fejére helyezed a kezedet, a benned lévő Isten élete átárad belőled a másik félbe. Isten fölkent téged! Ez a kézrátétel alapelve.
Ha üres a kezed: Ráteheted a kezed az emberekre, de mi haszna, ha nincs mit adnod’? Ha a kezed üres, mire jó az egész? Ne engedd meg akárkinek, hogy a kezét rád tegye, mert nem tudhatod, hogy kiben mi némít lélek lakozik! A lényeg azonban az, hogy a kezed töltve legyen!
A biblia azt mondja; Ez a kincsünk pedig cserépedényekben van. ( 2 Kor 4:7, ). Azok az, Isten emberei azonban, akik vesznek valamit az Úrtól, a kézrátétel szolgálata során megosztják, amit az Úrtól kaptak.
Olajjal megkenés:
- A Szent Lélek egyik szimbóluma az olaj. Ha valami nyikorog, oda olaj kell! Az Egyház sajnos még mindig tele van nyikorgó keresztényekkel – egyfolytában panaszkodnak, mindig nyikorognak. Túl hosszú az összejövetel – nyik! Nem tetszik a prédikátor – nyik! Olyan hosszú a dicséret – nyik! Mikor azonban jön a Szent Lélek olaja, a nyikorgás megszűnik és a szekér szépen simán fog szaladni.
Fontos észrevennünk, hogy a kritizálás a testi természet „ kenete „ (öltözete ). Azért akár képes másokat lerántani, hogy önmagát felemelhesse. Az alázatosság viszont a Szellem öltözete. Az alázatos személy leteszi a saját életét azért, hogy másokat felemelhessen.
Amikor Isten megjelenik egy adott helyen, ott valaminek történnie kell! A kenet tapintható, érezhető, ahhoz hasonlóan, ahogy az elektromosság érzékelhető.
Isten jelenléte mindig konkrét céllal száll le egy adott helyen. A fő cél mindig az emberek felé való szolgálai, a szabadítás. Mikor Isten ereje működésbe lép, a prédikátornak érzékenynek kell lennie a Szent Lélek áradására. Ha azonban az illető saját céljait, saját terveit, saját elképzeléseit erőlteti rá az összejövetelre, a Szent Lélek általában megszomorodik és mivel kezét megkötik, semmi nem fog történni.
Az ébredés benned kezdődik, benned akar elkezdődni! A te ébredésed nem a szomszédodban kezdődik!
Az Egyház egyik legnagyobb problémája, hogy az emberek szívét megkeményítette a bűn csalárdsága. Nap mint nap buzdítanunk kell egymást. Verd ki a fejedből az olyan gondolatokat, hogy testvéreid nélkül is végig tudod csinálni! Verd ki a fejedből az olyan gondolatokat, hogy nem kell gyülekezetbe járni! A tanításokat meg lehet hallgatni kazettán is, mondják sokan. Valamikor a családdal is kell foglalkozni!
Ha engeded, hogy a szíved megkeményedjen, megteljen hitetlenséggel, nem fogsz tudni együtt mozogni a Szent Lélekkel. Némely keresztények Isten minden beavatkozását meg kérdőjelezik.
Sokan akarnak szolgálni, de kevesen hajlandók kifizetni annak az árát, hogy Isten edényeivé válhassanak.
- Démónológia (Ördögök) démonok gonosz szellemek elutasítása, kiűzése az Úr Jézus Krisztus nevében:
Az úr Jézus a vízkeresztsége után az atya Isten akaratából vitetett a szent lélektől a pusztába, hogy megkísértessék az ördögtől. A 40 napos böjt ideje alatt. Jézus visszautasította a démonokat és a sátánt. Minden kísértésében az Isten igéjével és a Szent Lélek erejével. Így a démonokat és a sátánt elűzte az életéből. Máté 4r. 1-1v. Luk. 4r. 14v. Jézus tanítása szerint a tisztátalan lélek az emberekben kíván élni-lakni, hogy minden gonosz cselekedetre rászedje és gyötörje szenvedést okozva beteggé, tegye majd végül, elpusztítsa. Luk. 1 Ir. 24-26v. De Jézus adott hatalmat minden démonok és gonosz Szellemek kiűzésére. Máté l0.r. v. Luk. 9.r. 1.v. 10.r. 17.v. Márk.16.r. 17.v „Azokat, pedig akik hisznek ilyen jelek, követik azén nevemben ördögöket, űznek.” Efézus 6r. 12v. szerint „Mert nem vér és test ellen van nékünk tusakodásunk, hanem fejedelemségek ellen, a hatalmasságok ellen, ez élet sötétségnek világ bírói ellen, a gonoszság lelkei ellen, melyek a magasságban vannak.” Jakab 4r. 7v. l Péter 5r. 8-9v. szerint „Akinek álljunk ellene megközelítvén az Istent erősek lévén a hitben és elfut tőlünk.”
Mi hisszük, hogy minden újjászületett Isten gyermekének, akik betöltekeztek Szent Szellemmel, van hatalma a Jézus Krisztus nevében a benne élő Szent Szellem erejével és az Isten igéjét felhasználván a gonosz Szellemeket elűzni kiutasítani életünkből és azon embertársaink életéből, akik segítségül hívják az úr Jézus Krisztus nevét velünk együtt.
- Az Úr Isten kegyelme:
Titus 2r. 11 v. „Mert megjelent az Isten üdvözítő kegyeltre minden embernek.”
1Tim. 2r. 4v. szerint „Isten a mi mennyei Atyánk azt akarja, hogy minden ember üdvözüljön és az igazság ismeretére, eljusson.” Mi ellenezzük Istennel együtt minden faji megkülönböztetést és atrocitást, vagy valamely emberi faj felsőbb rendűségét. Isten szemében minden ember egyenlő azonos jogokkal bír, egyenlő drága kegyelemben részesült.
- Házasság:
A házasság Isten Intézménye és az Ő rendelete. Máté 19r. 4-6v. 1Kor, 7r. 2v. „De a paráznaság miatt minden férfiúnak tulajdon felesége legyen, és minden asszonynak tulajdon férje.” Mi ellenezzük a szexuális kapcsolatot a házasság előtt és a házasságon kívül. Mert Isten szemében ez rettenetes és halálos bűn. Továbbá hirdetjük és elvárjuk testvéreinktől, hogy házasságban éljenek. „Mert jobb lázasságban élni, mint égni.” 1Kor. 7r. 9v. A Házasságon Isten áldása van és szent. Az emberek ne tegyék tisztátalanná. Az egyházi szertartást meg kell előznie a polgári házasságnak. Róma 13r. 1-7v. A házasságot csak a Bibliai szabályok szerint lehet felbontani. Máté 19r. 9v. Luk. 16r. 18v. l Kor. 7r. 10-15 v.
Házasság végzést csak az Országos Bizottság által felszentelt lelki pásztorok és lelki munkások végezhetik.
- A gyermek bemutatás:
Újszülött gyermekeinket Istennek bemutatjuk lehetőleg 3 hónapos korig. A bemutatás úgy történik: a Lelki pásztor a kezébe veszi a gyermeket, imádkozik érte, és Isteni éltre felajánlja Istennek. Imádkozik a szülőkért is, Isten áldását kéri rájuk a gyermek felnevelésében. Gyermeket mi nem keresztelünk csak felnőtteket. Márk 16r. 16v. „Aki hisz és megkeresztelkedik az üdvözül.” Apcsel 2r. 38v. „Térjetek meg és keresztelkedjetek meg mindnyájan.” Amikor az újszülött gyermekeinket templomainkba visszük Isteni mintát követve, ahogy azt a mi Urunk Jézus Krisztussal tették a szülei. Jézus Krisztus azt mondta követőinek „Engedjétek hozzám jönni a gyermekeket, mert ilyeneké a mennyeknek országa.”
- A temetés:
„A bűn zsoldja a halál.” Rónia 6r. 23v. Zsidó. 9r. 27v. „És miképpen elvégzett dolog hogy az emberek egyszer meghaljanak, és azután jön az ítélet.” Az elhunytat elköltözött hittestvéreinket el kell temetni, megadván nekik az utolsó végtisztességet. A gyászolókat pedig Isten igéjével és a Szent Lélek vigaszával, vigasztaljuk, bátorítjuk Isten szeretetével körbe, vesszük, erősítjük. A temetést a törvények értelmében csak akkor végezzük, ha a halotti levél bemutatásra került. Temetést is csak azok végezhetnek, akik fel vannak szentelve a misszió Bizottság által e szolgálat végzésére.
- Az Egyház:
Az Egyház elsősorban nem emberi szervezet, hanem a Jézus Krisztusban és a Szent írásba vetett valóságos hittel rendelkező, s ez által újjászületett emberek közössége (Tértől és időtől függetlenül), akik elkötelezik magukat arra, hogy életüket teljes mértékben, minden területen alárendelik Isten igéjének és a Szent Lélek vezetésének. Az egyetemes Egyház vezetője Jézus Krisztus, aki nem tesz különbséget a benne hívő gyermekei követői között. Ján. 10.r. 16v. „Más juharoz is vannak nékem, amelyek nem ebből az akolból valók: azokat is elő kell hoznom, és halhatnak majd az Én szómra: és lészen egy akol és egy pásztor.”
- A test feltámadása:
Ez azt jelenti, hogy az idők végén minden ember, aki valaha élt a Földin, éltre fog kelni valóságos fizikai testben. Némelyek az örökké való üdvösségben, némelyek az örök gyötrelemre, az elkárhozásra és soha többé nem halnak meg (nem lesz többé halál, sem, gyász sem fájdalom csak azoknak, akik elkárhoznak). Az első személy, akivel a feltámadás megtörtént, Jézus Krisztus: egyben ó a biztosítéka is minden ember feltámadásának. A feltámadás során a test újra egyesül az eltávozott Szellemmel és lélekkel, s így az ember újjá teremtve lépnek be az örökké valóságba, megdicsőült testtel. Jelenések 21.r. 4v.
- Dézsma önkéntes tized-adakozás:
Hisszük, hogy a dézsma vagy a tized, az úr Isten pénzügyi terve az Ő munkájának végzésére, amely már Ábrahám napjai óta létezik. Tehát hit által nem csupán a törvény alatt. Urunk Jézus Krisztus is szentesítette a Máté 22r. 19-21v. 23r. 23v. „Jaj néktek képmutató írástudó és farizeusok, mert megfizetitek a tizedet a mentából, a kaporból és köményből, és elhagyjátok, amik nehezebbek a törvényben: az ítéletet, az irgalmasságot és a hűséget: pedig ezeket kellene cselekedni, és amazokat sem elhagyni.” Máté 22r. 21 v. „Jézus mondja: adjátok, azért meg ami a császáré a császárnak, és ami az Istené az Istennek.”
- A szentek elváltozása, az elragadtatás:
Hisszük, hogy közeledik az idő, amikor a mi Urunk meg fog jelenni, s amikor a Krisztusban elhunytak fel fognak támadni, mi, pedig akik életben maradtunk elváltozunk elragadtatunk velük együtt, hogy találkozzunk az Úrral a levegőben. 1Tesz. 4r. 13-17v. l Kor. 15r. 51-54v. Fil. 3r. 20-21 v. Ez az első feltámadás és az Urunk első visszajövetele Egyházáért, megváltottaiért.
- Jézus Krisztus második visszajövetele és Messiási Királysága, az ezredév:
Jézus jönni fog másod ízben is, személyesen, ugyanúgy, mint ahogy elment, azt világosan mondja az Úr Jézus maga. Ezt prédikálták és tanították már a korai Egyházban az apostolok. Ennek folytán az Isten gyermekei komolyan és tele reménységgel várják ezt a dicsőséges eseményt. Máté 24r. Apcsel I r. l I v. 3r. 19-21v. 1 Kor. 11 r. 20v. Fi 1. 3r. 20-21v, I Tesz. 4r. 1417v. Titus. 2r. 13-14v.
Mi több, mi abban is hiszünk, hogy a nyomorúság e földön csupán „kezdete a bánatnak” és egyre erősebb lesz, amíg csak eI nem jön az olyan felfordulások ideje, amilyen soha nem volt amióta nemzet kezdett lenni mind ez ideig. Máté 24r. 3-8v. Dániel 12.r. 1.v. „a hányattatásoknak ezt az időszakát pedig követni fogja egy jobb nap hajnala e földön és akkor ezer éven át béke lesz a földön és jó akarat az emberek irányában.” Jelenések 20r. 1-5v. Ézsaiás 65r. 17-2v. Máté 5r. 5v. Dániel 7r. 27v. Mikeás 4r. 1-2v. Zsidók 2r. 14v. Róma 1.r.. 25-27v.
- Az utolsó ítélet:
Ha majd lejár az ezer esztendő, valamennyi halott fel fog támadni, és be lesz idézve a nagy fehér trónszék elé, az utolsó ítéletre. „És mindazokat, akiknek nevét nem találják meg beírva az Élet Könyvébe, be fognak vetni a kénköves égő tüzes tóba,amelyet Isten
készített elő az ördögnek és az Ő angyalainak, Sátán lévén az első, aki bevetették:” Máté 25r. 41v. Jelenések 20r. 7-15v. 21r. 8v.
- Alapvető tantétel:
Eme Egyház szervezet mindennek alját képező, alapvető tanításának a Szentírás kell, hogy legyen. Teljes fokmérője úgy, mint bűnbánat a keresztség vízbe merítés által az úr Jézus Krisztus nevében a bűnök bocsánatára, azzal az elsődleges jeladással, amely a más nyelveken való beszéd, amint a lélek megszólal. Továbbá Máté 28r. 18-19v. szerinti szövegrésszel megegyező Apcsel 2r. 38v. szövegrésszel. mindazok, akik részesültek a víz által való keresztségben és ez által bele, születtek az üdvözültek seregébe.
Törekedni fogunk a lélek egységének megóvására, amíg csak be nem vonulunk a hit egységében, mi közben arra intjük valamennyi testvérünket, hogy ne versengjenek különböző nézeteik érdekében a test egységének rovására. Inkább fogadják el a teljes szentírást, mert az úgy tökéletes, ahogy van. Mi hisszük, hogy Jézus Krisztus Egyháza elsősorban nem emberi szervezet. Ők a kihívottak az Istentől elhívottak Jézus Krisztusban újjászülettek és megszenteltek. A megváltottak megszámlálhatatlan sokasága tértől és időtől függetlenül. Jelenések 7r. 9v.
Pécs, 2004. október 25.
Történtetünk
Az Isten Gyülekezete Egyesült Pünkösdi Egyház, keresztény egyház. Hisszük és valljuk: A Biblia Isten írott szava, így rajta keresztül Isten szól és kijelenti magát teremtményei számára. A teljes írás a Biblia két részből áll, Ó és Új testamentumból, amely Istentől ihletett, és hasznos a tanításra a feddésre a megjobbításra az igazságban való nevelésre. Tökéletes legyen az Isten embere, minden jó cselekedetre felkészített.
Egyházunkról
Vegyen részt
Kapcsolat
7900 Szigetvár,
Deák Ferenc tér 20/C. Fsz. 3.
Kedd: 19:00 - 20:00-ig
Csütörtök: 19:00 - 20:00-ig
Vasárnap: 10:00 - 11:30-ig
14:00 - 15:30-ig
Adataink
Tel.: (246) 135-1135
Egyház adószáma: 18918555-1-02
Technikai kódszáma: 0585
Nyilvántartási száma: 19-30M-1